"יש אמונה חזקה, אין רגע ששאלתי מה קרה, אין שאלות אל מול מעשי ה'"

אתי קצבורג 3 Comment on "יש אמונה חזקה, אין רגע ששאלתי מה קרה, אין שאלות אל מול מעשי ה'"

אורית מרק, החליטה יום אחד לקום ולעשות מעשה שינציח את אביה, הרב מיכאל מרק הי"ד • היום, כ-120 מתנדבים הפרוסים בכל ערב ראש-חודש בבתי החולים ברחבי הארץ, עם בשורת השמחה שלה, "אור מיכאל" • הכאב, האמונה, התקווה והשמחה

הקדוש הרב מיכאל מרק הי"ד
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כשהתקשרתי אל אורית מרק בשעת צהריים מאוחרת, הייתי מנומנמת על חצי קלאץ', שטף האנרגיה שפרצה אליי מהקו השני היתה מדבקת ותוך מספר דקות הייתי שקועה עמוק בחייה בצעירים של אורית שמבחינת גודלה הכרונולוגי יכולה היתה להיות ביתי.

בשנה שעברה נרצח הרב מיכאל (מיכי) מרק, בן 48, בפיגוע הירי בדרום הר חברון בידי בני עוולה. המנוח היה מנהל ישיבת ההסדר בעתניאל, אב לעשרה ילדים. "לאחר הפטירה של אבא", מספרת אורית, בתו של הרב מיכי הי"ד, "כל אחד התמודד עם זה אחרת. בתענית אסתר חשבתי מה לעשות עם עצמי, אולי איזה פרוייקט שמתאים לפורים לעילוי נשמת אבא".

אורית, בת 18, תלמידת כיתת י"ב, הצליחה עם המון חן, פשטות ואמונה ליצור אווירה חיובית בבית, אווירה של קבלת הגזרה, ורצון לפעול ולעשות לעילוי נשמת אבא המקסים שלה, אבא המשקיען שמשפחתו היתה אצלו תמיד בראש ובראשונה.

"אוטמטית חשבנו על בית חולים סורוקה, שקרוב יחסית לעותניאל, ומשם התחלנו את פעילות החסד המרגשת הזו, 'לשמח חולים'. שלחנו הודעות בקבוצות של המשפחה והחברים ופתאום, באופן מפתיע, כולם רצו להצטרף". אחד המאפיינים של אביה היה מידת החסד. היו אנשים שהוא שימש להם כמו אבא חורג ועדיין לא משלימים עם פטירתו. "הפרוייקט העצום הזה תפס תאוצה מיידית, כולם רוצים להשתתף, כולם רוצים לקחת חלק. הגדיל לעשות תורם שמימן ממתקים וצעצועים לילדים, כך שהמתנדבים הגיעו לבית החולים עם כלי נגינה פלוס בונוס לחולים", סיפרה בהתרגשות.

בזמן קצר אורגנו חולצות ממותגות למתנדבים, שיצאו ל-18 בתי חולים ברחבי הארץ, כ-120 מתנדבים בכל בית חולים. "לפעמים אני מרגישה קצת צעירה בשביל כל זה. ההיענות היתה מפתיעה לפי כל קנה מידה, הופתעתי מזרם המשתתפים והפונים לעזרה. אבל לעילוי נשמת אבא היקר שלי היה שווה הכל".

אבא שלי
כשמבקשים ממנה לספר על אבא מיכי, היא מספרת ברגש ובגעגוע שנשמעים היטב בקולה. "אבא ניהל הרבה דברים בו-זמנית ולמרות זאת השקיע בנו מאד. הוא אף פעם לא סינן אותנו בטלפון, הוא תמיד ענה, ואם היה עסוק – בירר בעדינות: 'מה נשמע אורית, האם אוכל לחזור אלייך מאוחר יותר?'".

"כולם היו בטוחים שאבא מיליונר. הוא ניהל את הישיבה בעותניאל בהתנדבות. מקרה אחד סיפרו לנו ב'שבעה', שהבחורים בישיבה למדו משניות והובטח להם תמורה כספית בשל כך. לפתע התברר כי אין סיכוי שלישיבה יהיה את הסכום שהובטח לבחורים. לאבא נודע על כך והוא התחייב לדאוג לכסף כדי שהבחורים לא יצטערו, וזאת כשהוא עצמו עבד בישיבה בהתנדבות".

אבא נרצח קרוב ליישוב, האם יש פחד?
"אין שום פחד. יש אמונה חזקה. ברור לנו כי ככה אלוקים רוצה שנעשה את השליחות שלנו בעולם. אין רגע ששאלתי מה קרה, אין שאלות אל מול מעשי ה'".

מילה אחת לעם ישראל
"שכל אחד יידע להעריך את החיים שלו. לדאוג להגיד לסביבה כמה הם אהובים ורצויים כל רגע, כל דקה, להפגין אהבה אינסופית בלי לחשוב או לחשבן מה יגידו, פשוט לאהוב. זו תהיה אהבה אמיתית ללא תמורה, אהבת חינם אמיתית בין יהודי ליהודי, לעילוי נשמת אבא שכל חייו הקדיש לאהוב את השני".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מחזק ביותר אשריכם ישראל!!!